ZENEMŰVÉSZET
Miért fontos a zenei nevelés a 21. században?
A zene nemcsak örömforrás – a zenei képzés az egyik leghatékonyabb eszköz a gyermekek komplex fejlesztésére. Segíti az értelmi, érzelmi és szociális képességek fejlődését, miközben észrevétlenül alakítja a figyelmet, a kitartást, a memóriát és a koncentrációt is.
A zeneóra nem csak tanulás, hanem élmény. A tanulók életkoruknak megfelelően ismerkednek meg a különféle zenei műfajokkal, eszközökkel, stílusokkal – a klasszikus értékektől a népi hagyományokon át a kortárs zenei kifejezésmódokig. A képzés során fejlődik a hallás, a ritmusérzék, az improvizációs készség és az önkifejezés képessége is.
A zenei nevelés célja nem csupán a szakmai előmenetel – bár a tehetséges növendékeket segítjük a zenei pálya felé vezető úton –, hanem az is, hogy olyan gyerekek nőjenek fel, akik érzékenyek a szépre, nyitottak a világra, és a zene révén könnyebben megtalálják saját belső egyensúlyukat is.
A közös zenélés, a kórus vagy egy zenekar tagjaként való működés pedig olyan közösségi élményt ad, amely egész életre szóló emlék, és amely erősíti a kapcsolódás, az összhang, az egymásra figyelés képességét.
ZENEMŰVÉSZET
Miért fontos a zenei nevelés a 21. században?
A zene nemcsak örömforrás – a zenei képzés az egyik leghatékonyabb eszköz a gyermekek komplex fejlesztésére. Segíti az értelmi, érzelmi és szociális képességek fejlődését, miközben észrevétlenül alakítja a figyelmet, a kitartást, a memóriát és a koncentrációt is.
A zeneóra nem csak tanulás, hanem élmény. A tanulók életkoruknak megfelelően ismerkednek meg a különféle zenei műfajokkal, eszközökkel, stílusokkal – a klasszikus értékektől a népi hagyományokon át a kortárs zenei kifejezésmódokig. A képzés során fejlődik a hallás, a ritmusérzék, az improvizációs készség és az önkifejezés képessége is.
A zenei nevelés célja nem csupán a szakmai előmenetel – bár a tehetséges növendékeket segítjük a zenei pálya felé vezető úton –, hanem az is, hogy olyan gyerekek nőjenek fel, akik érzékenyek a szépre, nyitottak a világra, és a zene révén könnyebben megtalálják saját belső egyensúlyukat is.
A közös zenélés, a kórus vagy egy zenekar tagjaként való működés pedig olyan közösségi élményt ad, amely egész életre szóló emlék, és amely erősíti a kapcsolódás, az összhang, az egymásra figyelés képességét.
10 ok, amiért érdemes zenei képzésre járni:
- Fejleszti az értelmi képességeket – a zene bizonyítottan serkenti az agyműködést és javítja a tanulási képességet.
- Erősíti a figyelmet és koncentrációt – segít a fókusz hosszú távú megtartásában.
- Javítja a memóriát – a rendszeres gyakorlás fejleszti a rövid- és hosszú távú emlékezetet.
- Fejleszti a kreativitást és önkifejezést – lehetőséget ad az egyéni hang kibontakoztatására.
- Érzelmi stabilitást nyújt – a zenehallgatás és zenélés stresszoldó, lelki egyensúlyt segítő hatású.
- Erősíti az önfegyelmet és a kitartást – a rendszeres gyakorlás megtanít a célkövető munkára.
- Közösséget épít – zenekarban, kórusban játszani igazi összetartó élmény.
- Gazdagítja a kulturális látókört – a gyermek megismeri a zene egyetemes és nemzeti értékeit.
- Segíti az érzelmek kifejezését – a zene nyelvén olyan is elmondható, ami szavakkal nehéz.
- Életre szóló értéket ad – a zene szeretete és művelése végigkísérheti az egész életet.
TANÁRAINK
Akkordikus tanszak
POPOVICS ROLAND
gitár
Vígh Róbert
gitár
Billentyűs tanszak
Bosnyák Málna Kitti
zongora
MESTER PIROSKA
zongora
Popovics Jelena
zongora - korrepetítor
Verasztó Ervin
zongora
Farkas Lili
zongora
Fafúvós tanszak
Jaremko Alekszandr Igorjevics
fafúvó - szolfézs
Cseriné Alpár Henrietta
fafúvó - hegedű
Csernik János
fafúvó
Völgyi Boglárka
fafúvó
Vokális tanszak
Amer Lemja
magánének
Tuzson-Szente Melinda
magánének-tanszakvezető
Vermes Tímea
magánének
Markszné Bukszár Márta
magánének
Vilhelm Adrienn
magánének
Szabóné Schrämpf Mária
magánének munkaközösség-vezető
Vonós tanszak
Dömötör Krisztina
gordonka
Németh Rebeka
gordonka
Janzsó Ildikó
gordonka
Cseriné Alpár Henrietta
hegedű
Rézfúvós tanszak
Csernik János
trombita
Zenei elméleti tantárgyak
Kiss Gabriella Éva
szolfézs - zeneelmélet
Gálovics-Bán Rita
szolfézs
Jaremko Alekszandr Igorjevics
fafúvó - szolfézs
Akkordikus tanszak
Popovics roland
gitár
VÍGH RÓBERT
gitár
Billentyűs tanszak
BOSNYÁK MÁLNA KITTI
zongora - korrepetítor
POPOVICS JELENA
zongora - korrepetítor
MESTER PIROSKA
zongora
VERASZTÓ ERVIN
zongora - korrepetítor
FARKAS LILI
zongora
Fafúvós tanszak
CSERNIK JÁNOS
furulya, trombita
JAREMKO ALEKSZANDR IGORJEVICS
furulya, szaxofon, szolfézs
CSERINÉ ALPÁR HENRIETTA
furulya, hegedű
VÖLGYI BOGLÁRKA
fuvola
Vokális tanszak
AMER LEMJA
magánének
TUZSON-SZENTE MELINDA
magánének-tanszakvezető
MARKSZNÉ BUKSZÁR MÁRTA
magánének
VERMES TIMEA
magánének
SZABÓNÉ SCHRÄMPF MÁRIA
magánének, munkaközösségvezető
VILHELM ADRIENN
magánének
Vonós tanszak
DÖMÖTÖR KRISZTINA
gordonka, intézményvezető
JANZSÓ ILDIKÓ
gordonka
CSERINÉ ALPÁR HENRIETTA
hegedű, furulya
Rézfúvós tanszak
CSERNIK JÁNOS
trombita, furulya
Zenei elméleti tárgyak
KISS GABRIELLA
szolfézs, zenetörténet
GÁLOVICS-BÁN RITA
szolfézs
JAREMKO ALEKSZANDR IGORJEVICS
szolfézs, fafúvó